Marketing

Marketing w biznesie – co musisz wiedzieć?

Każde przedsiębiorstwo na początku swojego funkcjonowania ustala swoją misję i wizję, do których chce dążyć. Dobrze ustalone cele są ambitne ale także realne bo mają one motywować wszystkich zatrudnionych pracowników. Dodatkowo funkcjonowanie każdego biznesu ma swoje podstawy, które można wykorzystać do stworzenia najatrakcyjniejszej oferty. Lecz żadne przedsiębiorstwo nie jest w stanie funkcjonować bez skutecznej komunikacji i marketingu, które to są kluczowe aby zaistnieć na rynku.

Obecnie z powodu wielkiej konkurencji na rynku bardzo ciężko jest osiągnąć sukces. Firmy wymyślają coraz skuteczniejsze,a przede wszystkim konsekwentne metody jakimi docierają do odbiorców. Najlepszą, a zarazem najbardziej rozwiniętą strategią na dotarcie do wszystkich grup uczestniczących w komunikacie zakupowym jest marketing. Bez tej cudownej metody większość przedsiębiorstw już na początku swojego działania miałoby problem z zaistnieniem na rynku.

Marketing, a reklama

Dla wielu osób marketing i reklama lub odwrotnie znaczą dosłownie to samo. Niestety jest to błędne rozumowanie bo te terminy mają ze sobą zaledwie tyle wspólnego, iż są ważne w trakcie rozwoju naszej firmy. Obecny marketing to na tyle wysokie zorientowanie w rynku, iż jesteśmy w stanie oszacować i stworzyć ofertę, która będzie zgodna z oczekiwaniami naszych kontrahentów. W czasach obecnych marketing jest w bezpośredniej bliskości ze sprzedażą, to od niego zależy czy dane dobro sprzeda się szybko oraz co najważniejsze czy klienci będą zadowoleni. Natomiast reklama jest oddzielnym elementem procesów marketingowych, obejmuje ona dalszy przekaz informacji dotyczący sprzedaży oferowanego dobra. Polega ona na umieszczeniu informacji w środkach masowego przekazu, która zachęci klienta do skorzystania z oferty. Stosując przy tym różnorodne strategie, manipulacje oraz perswazje.

Badania rynku

Jeżeli nasza firma znajduje się w strukturze rynkowej Oligopol czyli konkuruje z nami jedna lub więcej firm to działania reklamowe i marketingowe są tu wręcz wskazane. Lecz zanim przystąpimy do zareklamowania własnego produktu w środkach masowego przekazu dobrze jest wcześniej zorientować się czy konkurencja sprzedaje coś podobnego. Musimy tak dobrać działania, aby początkowo zaistnieć na rynku a następnie pokazać klientom, ze właśnie nasz produkt jest najlepszy oraz, że dzięki niemu zaspokoją swoje potrzeby. Najbardziej popularnym przykładem jest tu rywalizacja pomiędzy Coca-Colą a Pepsi, które to od wiek wieków kradną sobie nawzajem klientów.

Ścieżka do sukcesu  

Obecnie najpopularniejszym środkiem przekazu jest internet. Działania na rzecz marketingu i promocji online oraz odpowiednie pozycjonowanie SEM/SEO są najbardziej efektownym integumentem sprzedażowym. Będąc na stronie WWW czy na portalu aukcyjnym klienci podejmują pierwsze decyzje zakupowe. Mogą oni wówczas zadzwonić czy napisać do nas, aby dopytać o szczegóły lub po prostu chcą zweryfikować produkty i ceny, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę. W tym obszarze działania marketingowe muszą skupić się na odpowiednim i krótkim opisaniu produktu oraz pokazaniu go w tak zwanym „dobrym świetle” Natomiast pozycjonowanie to szereg działań, który ma na celu uzyskanie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwań przeglądarek.

Każde przedsiębiorstwo ma swoje podstawy, którymi się cały czas kieruje aby dojść do wyznaczonego celu. Lecz niestety na każdym kroku mogą czekać na nas pewne przeszkody jak np konkurencja, którą dzięki dobrze przygotowanej strategii możemy pokonać. Lecz aby to zrobić trzeba nie tylko czasu, ale także dobrze wykwalifikowanego personelu, który będzie razem z nami dążył do założonej misji i wizji. Lecz gdy pójdziemy na łatwiznę i pominiemy badania rynku czy poznanie potrzeb naszych klientów to każda nawet najlepsza reklama nam nie pomoże, a klienci prędzej czy później się od nas odwrócą.